середа, 22 лютого 2017 р.

Читання Тема. Звук [й]. Позначення його буквами «Йй» («ій»). Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту. Мета. Дати поняття про звук [й] як такий, що не має парного твердого приголосного, та букву «йот», що його позначає. Вчити правильно артикулювати звук [й]; читати склади, слова з буквою «йот»; закріплювати знання про тверді та м'які приголосні звуки; розви-вати в учнів навички виразного читання, інтонування окличних речень. Продовжити роботу з багатозначними словами. Прищеплювати почуття гордості за рідний край, за Батьківщину, бажання оберігати все, що дарує нам при¬рода. Обладнання. Каса букв; фішки для побудови звукових моделей слів; предметні малюнки; малюнок Пізнайка, зображення морських тварин та рослин. Зміст уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1.Повторення звукоряду. Аоі ауе аеи аио Уае уои уеи уие Иа о иоі иуе иеу 2.Промовляння чистомовки. А-а-а — а яблучка два. О-о-о — яблучко одно. И-и-и — а хлопчики три. І—і—і — лошачки малі. У-у-у — песик на шнурку. 3. Читання складової таблиці. 4. Загадка Він маленький, він вухатий, куцохвостий і вусатий. Як же звіра того звати? (Зайчик.) - Які слова допомогли дітям дізнатися, що в загадці йдеться про зайчика? На яке питання відповідають ці слова? (Яки й?) Що вони називають? (Ознаки предме¬тів.) Промовимо всі разом слова-ознаки. Отже, зайчик який? - Назвати звук в кінці кожного із цих слів: малень¬кий, вухатий, куцохвостий, вусатий. 5. Віділення звука в словах. - Де стоїть звук [й] в словах: лінійка, копійка, висо¬кий, чайка, Йосип? 6. Робота у зошиті. Аналіз за звуковим складом слів гай, клей, за¬писуємо звукову модель кожного слова. III.Динамічна пауза. ІV. Вивчення нового матеріалу. 1. Виділення слів зі звуком [й]. Йосип йоржика піймав, Вже в рухах його тримав. Раптом йоржик в річку скік! І від Йосипа утік. (В. Кравчук). 2. Артикуляція звука [й]. Віднесення його до приголосних м'яких. Вчитель звертає увагу на те, що звук [й] не має парного твердого звука. 3. Орфоепічні вправи. Учні повторюють за вчителем: Ай — ой — уй — ей — ий — ій, а потім слова: Дай, трамвай, гай, коровай; чайка, майка, байка, гайка; клей, соловей, дітей, людей; мий, рий, пий, ший; лійка, двійка, стійка, бійка. У. Ознайомлення з буквою «йот». 1. Аналіз графічної будови. Порівняння з іншими літерами. Визначення її місця в касі букв. а) Буква «Йот» — така ж, як «И», Наче рідні дві сестри. Лиш зійшов над нею місяць Став ріжками догори. б) Маленький Йосипе, знайди Відмінне в буквах «Йот» та «И»! — Ой, капелюшок цей маленький «Йот» одягла на себе, ненько! 2. Утворення та читання складів і слів. УI. Фізкультхвилинка. VІІ. Робота за «Букварем». 1. Читання слів на с.124. - Складіть із словами речення. -- Поясніть вживання вели¬кої букви в словах другого стовпчика. --Знайдіть «зайве» слово (Надійка - ім'я дівчинки). --Прочитайте односкладові, двоскладові, трискладові слова. --Доберіть слова за ма¬люнками до кожної звукової моделі. --Утворіть слова за променевою таблицею і прочитайте текст. 2.Робота за текстом після ознайомлення з ним: -Прочитайте текст і подумайте, хто сказав: «Діти, по¬лиймо рослини!». -Що полив тато? А Дарій? -Хто полив айстри? Що сказала мама? Чому вона назвала дітей золотими? (На кожне запитання вчителя діти відшукують відповідь у тексті, щоразу перечитую¬чи його.) 3.Підбір заголовку до тексту. 4. Працюємо над багатозначністю слова (не вживаючи терміна): - Коли можна сказати золоте поле, золота ложка, зо¬лоте серце? - Хто чув, що ще в народі називають «золотим?» 5. Читання тексту Е. Шимома «Дрізд і дятел». Х. Підсумок уроку. 1.- Яку нову букву вивчили на уроці? Які звуки вона позначає? Що треба знати про ці звуки? Які парні глухі відповідають цим звукам? 2. Інтерактивна технологія «Відкритий мікрофон»: --Що нового ти взнав на уроці? Про що ти розповіси вдома? Друзям? Яким у тебе став настрій після уроку?

Читання
Тема. Звук [й]. Позначення його буквами «Йй» («ій»). Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту.
Мета. Дати поняття про звук [й] як такий, що не має парного твердого приголосного, та букву «йот», що його позначає. Вчити правильно артикулювати звук [й]; читати склади, слова з буквою «йот»; закріплювати знання про тверді та м'які приголосні звуки; розви­вати в учнів навички виразного читання, інтонування окличних речень. Продовжити роботу з багатозначними словами. Прищеплювати почуття гордості за рідний край, за Батьківщину, бажання оберігати все, що дарує нам при­рода.
Обладнання. Каса букв; фішки для побудови звукових моделей слів; предметні малюнки; малюнок Пізнайка, зображення морських тварин та рослин.
                                      Зміст уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Повторення звукоряду.
Аоі        ауе        аеи          аио
Уае       уои       уеи          уие
Иа о      иоі        иуе          иеу

2.Промовляння чистомовки.
А-а-а — а яблучка два.
О-о-о — яблучко одно.
И-и-и — а хлопчики три.
 І—і—і — лошачки малі.
У-у-у — песик на шнурку.

3. Читання складової таблиці.
4. Загадка
Він маленький,
він вухатий, куцохвостий і вусатий.
Як же звіра того звати? (Зайчик.)       
- Які слова допомогли дітям дізнатися, що в загадці йдеться про зайчика? На яке питання відповідають ці слова? (Яки й?) Що вони називають? (Ознаки предме­тів.) Промовимо всі разом слова-ознаки. Отже, зайчик який?
- Назвати звук в кінці кожного із цих слів: малень­кий, вухатий, куцохвостий, вусатий.
5. Віділення звука в словах.
- Де стоїть звук [й] в словах: лінійка, копійка, висо­кий, чайка, Йосип?
6. Робота у зошиті.
Аналіз за звуковим складом слів гай, клей, за­писуємо звукову модель кожного слова.

III.Динамічна пауза.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Виділення слів зі звуком [й].
Йосип йоржика піймав,
Вже в рухах його тримав.
Раптом йоржик в річку скік!
І від Йосипа утік. (В. Кравчук).
2. Артикуляція звука [й]. Віднесення його до приголосних м'яких. Вчитель звертає увагу на те, що звук [й] не має парного твердого звука.
3. Орфоепічні вправи.
Учні повторюють за вчителем: Ай — ой — уй — ей — ий — ій, а потім слова:
Дай, трамвай, гай, коровай;                                                                                                                                                                       чайка, майка, байка, гайка;
клей, соловей, дітей, людей;
мий, рий, пий, ший;
лійка, двійка, стійка, бійка.
У. Ознайомлення з буквою «йот».
1. Аналіз графічної будови. Порівняння з іншими літерами. Визначення її місця в касі букв.
а) Буква «Йот» — така ж, як «И», Наче рідні дві сестри. Лиш зійшов над нею місяць Став ріжками догори.
б) Маленький Йосипе, знайди                                                                                                                                                                                               
Відмінне в буквах «Йот» та «И»!       
— Ой, капелюшок цей маленький
«Йот» одягла на себе, ненько!
2. Утворення та читання складів і слів.
УI. Фізкультхвилинка.
VІІ. Робота за «Букварем».
1. Читання слів на с.124.
- Складіть із словами речення.
-- Поясніть вживання вели­кої букви в словах другого стовпчика.
--Знайдіть «зайве» слово (Надійка - ім'я дівчинки).
--Прочитайте односкладові, двоскладові, трискладові слова.
--Доберіть слова за ма­люнками до кожної звукової моделі.
--Утворіть слова за променевою таблицею і прочитайте текст.
2.Робота за текстом після ознайомлення з ним:
-Прочитайте текст і подумайте, хто сказав: «Діти, по­лиймо рослини!».
-Що полив тато? А Дарій?
-Хто полив айстри? Що сказала мама? Чому вона назвала дітей золотими? (На кожне запитання вчителя діти відшукують відповідь у тексті, щоразу перечитую­чи його.)
3.Підбір заголовку до тексту.
4. Працюємо над багатозначністю слова (не вживаючи терміна):
- Коли можна сказати золоте поле, золота ложка, зо­лоте серце?
- Хто чув, що ще в народі називають «золотим?»
5. Читання тексту Е. Шимома «Дрізд і дятел».
Х. Підсумок уроку.
1.- Яку нову букву вивчили на уроці? Які звуки вона позначає? Що треба знати про ці звуки? Які парні глухі відповідають цим звукам?
2. Інтерактивна технологія  «Відкритий мікрофон»:
--Що нового ти взнав на уроці?  Про що ти розповіси вдома? Друзям?
Яким у тебе став настрій після уроку?




Немає коментарів:

Дописати коментар