Читання
Тема. Звук [й]. Позначення його буквами «Йй» («ій»). Звуко-буквений аналіз слів.
Читання складів, слів. Опрацювання тексту.
Мета. Дати поняття про звук [й] як такий, що не має парного твердого
приголосного, та букву «йот», що його позначає. Вчити правильно артикулювати звук [й]; читати
склади, слова з буквою «йот»; закріплювати знання про тверді та м'які
приголосні звуки; розвивати в учнів навички виразного читання, інтонування
окличних речень. Продовжити роботу з багатозначними словами. Прищеплювати
почуття гордості за рідний край, за Батьківщину, бажання оберігати все, що
дарує нам природа.
Обладнання. Каса букв; фішки для побудови звукових моделей
слів; предметні малюнки; малюнок Пізнайка, зображення морських тварин та
рослин.
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Повторення
звукоряду.
Аоі ауе аеи аио
Уае уои уеи уие
Иа о иоі иуе иеу
2.Промовляння
чистомовки.
А-а-а — а яблучка два.
О-о-о — яблучко одно.
И-и-и — а хлопчики три.
І—і—і —
лошачки малі.
У-у-у — песик на шнурку.
3. Читання
складової таблиці.
4. Загадка
Він маленький,
він вухатий, куцохвостий і вусатий.
Як же звіра того звати? (Зайчик.)
- Які слова
допомогли дітям дізнатися, що в загадці йдеться про зайчика? На яке питання
відповідають ці слова? (Яки й?) Що вони називають? (Ознаки предметів.)
Промовимо всі разом слова-ознаки. Отже, зайчик який?
- Назвати звук
в кінці кожного із цих слів: маленький, вухатий, куцохвостий, вусатий.
5. Віділення
звука в словах.
- Де стоїть
звук [й] в словах: лінійка, копійка, високий, чайка, Йосип?
6. Робота у
зошиті.
Аналіз за
звуковим складом слів гай, клей, записуємо
звукову модель кожного слова.
III.Динамічна пауза.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Виділення
слів зі звуком [й].
Йосип йоржика піймав,
Вже в рухах його тримав.
Раптом йоржик в річку скік!
І від Йосипа утік. (В. Кравчук).
2. Артикуляція
звука [й]. Віднесення його до приголосних м'яких. Вчитель звертає увагу на те,
що звук [й] не має парного твердого звука.
3. Орфоепічні
вправи.
Учні повторюють
за вчителем: Ай — ой — уй — ей — ий — ій, а потім слова:
Дай, трамвай, гай, коровай;
чайка,
майка, байка, гайка;
клей, соловей, дітей, людей;
мий, рий, пий, ший;
лійка, двійка, стійка, бійка.
У. Ознайомлення з буквою «йот».
1. Аналіз
графічної будови. Порівняння з іншими літерами. Визначення її місця в касі
букв.
а) Буква «Йот»
— така ж, як «И», Наче рідні дві сестри. Лиш зійшов над нею місяць Став ріжками
догори.
б) Маленький Йосипе, знайди
Відмінне в буквах «Йот» та «И»!
— Ой, капелюшок цей маленький
«Йот» одягла на себе, ненько!
2. Утворення та
читання складів і слів.
УI. Фізкультхвилинка.
VІІ. Робота за «Букварем».
1. Читання слів
на с.124.
- Складіть із
словами речення.
-- Поясніть
вживання великої букви в словах другого стовпчика.
--Знайдіть
«зайве» слово (Надійка - ім'я дівчинки).
--Прочитайте
односкладові, двоскладові, трискладові слова.
--Доберіть
слова за малюнками до кожної звукової моделі.
--Утворіть
слова за променевою таблицею і прочитайте текст.
2.Робота за
текстом після ознайомлення з ним:
-Прочитайте
текст і подумайте, хто сказав: «Діти, полиймо рослини!».
-Що полив тато?
А Дарій?
-Хто полив
айстри? Що сказала мама? Чому вона назвала дітей золотими? (На кожне запитання
вчителя діти відшукують відповідь у тексті, щоразу перечитуючи його.)
3.Підбір
заголовку до тексту.
4. Працюємо над
багатозначністю слова (не вживаючи терміна):
- Коли можна
сказати золоте поле, золота ложка, золоте серце?
- Хто чув, що
ще в народі називають «золотим?»
5. Читання
тексту Е. Шимома «Дрізд і дятел».
Х. Підсумок уроку.
1.- Яку нову
букву вивчили на уроці? Які звуки вона позначає? Що треба знати про ці звуки?
Які парні глухі відповідають цим звукам?
2. Інтерактивна
технологія «Відкритий мікрофон»:
--Що нового ти
взнав на уроці? Про що ти розповіси
вдома? Друзям?
Яким у тебе
став настрій після уроку?
Немає коментарів:
Дописати коментар