Тема: Звуке [в], позначення його буквами Вв. Читання складів, слів з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів з буквами Вв, її назвою та звуковим значенням, навчити вимовляти звук в , визначати звук в у різних позиціях слова, читати цю букву в складах і словах; дати уявлення про особові займенники він, вона, воно, вони (без уживання термінів); вчити правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати їх працелюбність.
Обладнання:
Хід уроку
І. Організаційний момент (перевірка готовності учнів до уроку)
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
Мовленнєва розминка:
Вправи для язичка, губ:
- вправа « задуваємо свчку»
- вправа «коник»
- вправа « вверх-вниз, вліво-вправо»
2) Розспівка складів: лі ле ла ло лу ( регулюючі силу голосу)
3) Гра « На хвилі»
4) Гра « Буква - звуки»
Показую картинку. Учні називають букву, які звуки або звук позначає.
2. Гра «Буква заблукала»
А Н У І О И Л Н І М
- Назвіть, яка буква зайва в першому рядку? Чому?
- Назвіть яка буква лишня в другому рядку? Чому?
3. Читання слів і складів з вивченими буквами
- У чарівному осінньому лісі, де червоніють ягоди калини та горобини, якими так люблять ласувати барвисті снігурі, живе маленький павучок.
Павучок одної днинки
Виткав срібну павутинку,
А на ній — ну от дива! —
Букви, і склади, й слова!
Дітки, ви часу не гайте,
Їх швиденько прочитайте!
Прочитаємо склади (слова) луною.
Прочитаємо склади (слова) хором.
А А
О У
М У Н О
И І
І И
нам Ніна
ану Інна
нумо Наум
4. Читання складових таблиць ( індивідуальні картки)
|
А |
О |
У |
И |
І |
Е |
М |
ма |
мо |
му |
ми |
мі |
ме |
Н |
на |
но |
ну |
ни |
ні |
не |
Л |
ла |
ло |
лу |
ли |
лі |
ле |
С |
са |
со |
су |
си |
сі |
се |
К |
ка |
ко |
ку |
ки |
кі |
ке |
ІІІ. Оголошення теми уроку
- Послухайте вірш і скажіть, які слова в ньому зустрічаються найчастіше.
Вишні високо висіли, Стали вишні соковиті:
Вранці роси вони пили, «Поласуйте нами, діти!»
- Сьогодні ми працюватимемо над звуком [в], дізнаємося якими буквами він позначається.
IV. Робота над новим матеріалом.
1. Спостереження за вимовою звука [в].
- Стулені губи витягуємо вперед і поштовхом повітря з голосом швидко розкриваємо їх.
- Вимовте цей звук. Який це звук голосний чи приголосний?
- Доведіть що він приголосний.
2. Гра «Упіймай слова зі звуком [в]»
- Я читатиму вірш, якщо ви в словах чутимете звук в, то плескаєте в долоні, якщо ні, то не плескаєте.
Дуже радий восьминіг, що у нього вісім ніг.
Він у штиль і у негоду легко горне ними воду.
А була б лиш пара ніг – вмить стомився б восьминіг. (6)
3.Гра « Підбери слова»
Учні називають слова, де чути звук в.
4. Ознайомлення з буквою Вв
- Звук [в,в] позначається буквами Вв.
- Розгляньте велику і малу букви Вв, чим вони відрізняються?
- На що схожа буква в?
5. Розучування вірша напам’ять
Буква «В» така цікава:
Стовпчик вверх, дві дужки справа.
В алфавіті так живе
Всім потрібна буква «В».
V. Динамічна пауза
VІ. Робота з Букварем ( с.74 - 75)
1. Гра « Що робить буква в»
2. Читання складів з Читалочкою:
- читання хором - читання хлопчики – дівчатка
- читання слів - луною, хором, ланцюжком
Назвіть трискладові слова.
Назвіть слова, до який ми можемо поставити питання хто?
Виконайте звуковий аналіз слова вільха, вишні.
Динамічна пауза
Читання чистомовки з Щебетунчиком
Робота в зошиті ( виконання звук.аналізу, творча робота « Оживи букву»).
VIІ. Підсумок уроку
Яку нову букву вивчали?
Який звук вона позначає?
Які слова з цим звуком ви запам’ятали?
Немає коментарів:
Дописати коментар