Тема. Таблиця додавання числа 6 (с. 30). Табличне
додавання і віднімання з переходом через десяток.
Мета. Дидактична. Ознайомити учнів з новими
випадками таблиці додавання числа 6. Формувати навички швидких методів
знаходження значень виразів у випадках, коли в обчисленнях є перехід через
десяток.
Розвивальна. Розвивати пам'ять, логічне
мислення, кмітливість.
Виховна. Виховувати вміння
висловлювати свою думку чітко і коротко, виховувати інтерес до задач,
дисциплінованість.
Засоби
навчання. Підручник,
зошит з друкованою основою, світлофорики, записи на дошці для гри «Хто швидше
досягне вершини?», прапорець.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина.
1. Емоційне налаштування.
Ось і дзвоник дав сигнал
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
і урок розпочинаймо!
На уроці треба дружно працювати,
Щоб змогли на всі питання
Повні відповіді дати.
Створення емоційного настрою.
– Посміхніться один одному і
скажіть на девіз класу:
У нас немає ти, у нас немає ю.
Ми єдиний клас, ми одна сім'я.
–
Які асоціації у вас із словом “сім'я”?
сім'я
–
Так. І ми також маємо працювати, допомагати, поважати,
підтримувати один одного, як члени великої працьовитої сімї.
–
В природі всі живі істоти мають сімю. Ми сьогодні будемо
працювати як одна із таких сімей. А яка саме дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи! (Бджола)
–
Так. Це — бджола. На англ.мові
бджола — бііі.
–
Скільки букв у слові? ( 6букв, 5 звуків)
–
На скільки більше букв, ніж звуків? ( На
одну)
–
Скільки складів у слові бджола? ( 1 склад)
–
А як називається сімя бджіл? ( Рій)
Медоносні бджоли
живуть сім’ями, що складаються з декількох тисяч особин. Бджола за межами сім’ї
не може довго жити і гине. В сильних сім’ях медоносних бджіл серед літа нараховується
50—70 тис. особин.
–
Сьогодні ми з вами будемо такими ж
працьовитими, дружніми, відповідальними, як бджіли.
–
Кожна сімя має свої певні правила. У бджілок
також вони є. Які саме ми дізнаємося протягом уроку.
–
Отож, часу не гаймо до виконання завдань
приступаймо.
ІІ. Повторення та закріплення
вивченого матеріалу.
1. Бліц — опитування з м'ячем.
Гра “ Подума і скажи ”
–
Скільки є цифр?
Назвіть їх.
–
Скільки чисел можна записати за допомого цих
чисел?
–
Які розряди має
двоцифрове число?
–
Які числа парні? А
які круглі?
–
Як знайти невідомий
доданок?
–
Як знайти невідоме
зменшуване?
–
Що означає “ знайти
суму чисел”? Різницю чисел?
–
Що потрібно зробити,
щоб порівняти два числа?
–
Що означає “ зменшити
на 4”? А “ збіьшити на 5”?
- Отже, ми повторили з вами основні правила, які нам
необхідні для виконання подальших завдань. Ми можемо ознайомитися із першим
правилом бджолиної сімї. ( Учень вибирає правило, читає його і вивішує на плакат із квітами
!!!!!!!)
2. Каліграфічна хвилинка.
- Яке сьогодні число?
–
Так, 27 жовтня. За допомогою яких цифр ми записуємо число
27?
–
Отож, сьогодні ми
повторимо написання цифер 2 та 7. нагадую, цифра 2 пишеться ....., цифра 7
пишеться ....( Пишемо по 3 зразки
кожної цифри)
3. Математичне лото.
1 учень крутить бараба, виймає бочечку,
називає число, а решта — записують в зошиті.
–
Прочитаймо усі числа.
Обведіть круглі числа, непарні підкресліть 1 рисочкою.
–
Ми виконали ще одне
завдання. Можемо
дізнатися наступне правило бджіл.
–
А чи знаєте
ви, що:
–
бджолина сім'я може зібрати в день 5-10 кг меду
(10-20 кг нектару).
4. Усні обчислення.
1) Гра “ Вірю - невірю”
— Істинні чи хибні висловлювання (учні
сигналізують світлофориками)?
· Сума чисел 8 і 3 дорівнює 11. так
· Різниця чисел 12 і 2 дорівнює 9. ні
· Усі сторони квадрата мають однакову довжину.
так
· Число 9 більше, ніж число 6, на 4. ні
· Якщо до 1 додати 0, то одержимо
10. ні
— Коли Софійка прочитала 8 сторінок
книжки, їй залишилося прочитати ще 10 сторінок. У Софії було 18
книжок.? Так
- Ми
виконали наступне завдання і можемо дізнатися наступне правило бджілок.
А ви знали, що бджоли поширені на
всіх материках, крім Антарктиди. ( Демонструю на карті світу!!!!)
У світі існує
близько 21 тисячі видів бджіл. Це єдині комахи в світі, які виробляють продукт,
споживаний людиною.
- Які продукти бджіл споживає
людина?
—
В яких галузях життя можна використовувати мед? Косметика,
ліки, випічка)
— А де можна
взяти мед і продукти з медом?
За день
бджола може відвідати 5-7 тисяч квіток. Відстань від Землі до Місяця дорівнює
шляху, який пролітає одна бджола під час медозбору.
5. Математичний
диктант ( Лариса Миколаївна)
Відповіді: 73 10
99 13 12 7
6
35 34
Я — працюю з Ромою та
Владиком за картками
— Бджоли як
спортсмени, витривалі, сильні, міцні. Щоб і ми були таки зробимр розминку.
Динамічна пауза “ Жу
— жу — жу маленька бджілка”
II.
Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення нового матеріалу.
Гра “ 1 — 2 -3 таблицю повтори”
На дошці таблиця додавання 6 чисел 1 — 4.
–
Чи закінчення
наша таблиця додавання? Чому?
–
Сьогодні на уроці
будемо продовжувати вивчати додавання числа 6 з переходом через десяток.
Проводиться за вправами 1 і 2.
Записую приклади,
учні допомагають розкласти другий доданок на зручні числа. Дописую таблицю.
–
Давайте хором прочитаємо її.
–
Ми виконали ще одне завдання і познайомимося
з наступним правилом бджолиної сімї.
У бджіл по
п’ять очей і в силу особливостей свого зору вони найкраще бачать квіти синього,
білого і жовтого кольорів. А ще ці комахи здатні підняти вагу, що перевищує її
власну в 30-40 разів, приблизно як мураха.
–
А як правильно мають спілкуватися люди, які
знаходяться на природі?
–
Чому саме так?
Закріплення
нового матеріалу.
1.Вправа 3.
1-2 колонка з
коментарем, 3 — 4 самостійно. Перевіряємо разом
2. Робота в
групах (диференційовано)
І група
(самостійно) Картка 1 2-3 ряд
5+7+20= 6+8+50=
6+7+30= 6+9+70=
ІІ група (самостійно) Картка
2 1-4 ряд
5 + 6 8+6 7 + 5
7 + 6 9 + 6 9 + 5
Перевіряю фронтально !!!!!
Решта — біля
дошки зі мною.
3.
Гра з кубиками ЛЕГО
За презентацією
учні обчислюють приклади і показують правильну відповідь.
–
Ми виконали ще одне завдання і
познайомимося з наступним правилом бджолиної сімї.
Задача
1
бджілка принесла за день 6 кг меду, 2 бджола — 7 кг меду. Скільки всього меду
назбирали 2 бджоли?
Звернути увагу на
охорону бджіл
Підсумок уроку
Вправа “ Не закінчене
речення”
Немає коментарів:
Дописати коментар