-
Представляю
Вам свій майстер – клас « Я роблю це так» (слайд
1)
Хто багато читає, той усе на світі знає.
Читання – це вчення основа,
так стверджує початкова школа.
Щоб усе про всіх нам знати,
Вміти грамотно писати,
Хотіти вчитись залюбки,
Треба всім читать книжки.
Та в наш час, в епоху змін,
Діти книги не читають,
А про те, що їм потрібно
В Інтерні все шукають.
Стала думати, гадати
Як читацький інтерес повертати?
Ідея виникла така:
цікава,творча та проста.
Кафе «Читацьке» відкриваю,
Своїми стравами Вас пригощаю. (роздаю меню)
-
На
столах у Вас є меню. Перелік страв у кафе « Читацьке» великий. Але сьогодні я
пропоную десертні страви – найсмачніші, які найбільше подобаються дітям. На
уроці читання потрібно велику увагу приділяти артикуляційному апарату учнів,
щоб звуковимова була чіткою, правильною.
-
Тому
перша страва, яку хочу Вам запропонувати - «Печиво « Веселий Язичок»». (слайд 2)
На читанні кожен день
Язички ми розминали
Різні звуки вимовляли
У ці страві я – мастак
А роблю я це ось так (вправи для язика)
1.
Коник
«цок - цок», молоток «тук – тук».
2.
Маятник
3.
Свічечка - на одному диханні, ривками
4.
Шумить
вітер
5.
Рій
бджілок
-
Отже,
систематичне правильне виконання таких вправ дає можливість учням вчитися чітко
та правильно вимовляти звуки.
-
Друга
страва – компот, називається він «Голосок».(слайд 3)Початок
-
правильного читання залежить від того, як учні
вивчили, засвоїли правильність вимови голосних звуків. Для цього потрібно
проводити постійну, систематичну роботу над удосконаленням читання та вимови
голосних, правильного поєднання їх із приголосними не лише у складах, але й у
словах.
Зрозуміло, річ відома, голосиста наша мова.
Щоб голосні усі запам’ятати,
Добре всі їх вимовляти.
Ми вивчаєм звукоряд.
Ну а робим ми це так (показую вправи із голосними)
·
На
видиху називаємо голосні звуки А о у е и і
·
Перелазимо через гірку (
для регулювання сили голосу)
І
И И
Е Е
У У
О О
А А
·
АО
АУ АЕ АИ АІ
ОА ОУ ОЕ ОИ ОІ
УА УО УЕ УИ УІ
ЕА ЕО ЕИ
ЕІ ЕУ
-
Отже,
виконуючи такі вправи, діти вчаться правильно вимовляють голосні, вміють їх
шукати у звукоряді.
-
Третя
страва, яку я Вам пропоную спробувати – це смачний, дуже корисний, необхідний салат «Фруктове асорті». (слайд 4)
У дітей 1 класу
звуковимова порушена за типом заміни звуків. В цьому разі страждають
фонематичні процеси: слухове сприйняття і диференціювання мовленнєвих звуків.
Дітям складно розрізняти тверді та м’які, дзвінкі та глухі приголосні, свистячі
та шиплячі приголосні. Це призводить до неправильного формування мовленнєвої та
письмової діяльності учнів. Для усунення
цих недоліків рекомендую вправи даного типу.
Щоб приголосні звуки чітко вимовляти
Потрібно парами їх диференціювати,
Ми вивчаєм складоряд
І ми робимо це так (вправи із
приголосними)
Са-са-
за со-со- зо су-су-зу
Се-се
зе зи-си-си зя-ся-ся
Сі-зі-сі са-за-са со-за-со
Зу-су-зу зе-зе-се зи-зи си
-
Отже, виконуючи вправи такого типу, ми розвиваємо слухове сприйняття і
диференціювання мовленнєвих звуків. Діти вчаться розрізняти тверді та м’які,
дзвінкі та глухі приголосні, свистячі та шиплячі приголосні. Це призводить до
формування правильної та чіткої мовленнєвої і письмової діяльності учнів.
-
Четверта
страва – це смачне, цікаве тістечко,
яке називається «Веселка». (слайд
5)
-
На
уроках читання зустрічається така проблема – діти часто не розуміють таких
понять як «слово», «склад», «буква».
Для того, що полегшити вивчення цих понять, уміти їх розрізняти, використовую
для читання «кольорові букви». Спершу ми читаємо все слово-читаємо склади –
розділяємо на букви і називаємо звуки. Це буде допомогою при роботі над звуко –
буквеним аналізом.
« Веселкове читання» - нам допомагає
Ми не лише вправно читаємо
Ще й кольори вивчаємо.
У цій справі я мастак,
А роблю я це ось так. (демонструю
читання слів у конвертах)
1.
Зима зима зи – ма з и м а
2.
Ялинка ялинка я – лин – ка я л и н к а
3.
Апельсин апельсин а – пель – син а п е л ь с и н
( * Для ускладнення завдання – називаю окремі
звуки певного слова, а учні утворюють саме слово)
-
Отже,
таке читання дозволяє краще засвоювати та добре розрізняти такі поняття як «слово», «склад», «буква»; без проблем
робити звуко – буквений аналіз слів.
Страв багато, що й казати
Та на жаль часу нема
Щоб усіх їх смакувати.
Якщо виник інтерес в НВК Ви завітайте
Та про все, що Вам цікаво
Ви у мене запитайте. (слайд 6)
-
Немає коментарів:
Дописати коментар