Тема. Звук [й], позначення його буквами Йй. Читання складів і слів з ними. Читання оповідання «Дрізд і дятел» за Е. Шимом
Мета: ознайомити учнів із буквою Йй, її назвою та звуковим значенням; закріплювати у дітей розуміння звуко-буквених співвідношень в українській мові; розвивати артикуляційно-слухові відчуття, вміння розрізняти тверді і м’які приголосні звуки; виховувати любов до прекрасного.
Хід уроку
І. Організаційний момент (перевірка готовності учнів до уроку)
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Мовленнєва розминка
1) Дихальні вправи
* пір’їнку здуємо * називаємо голосні на видиху а о у е и і
* понюхаємо конвалію * задування січки * маятник
2) Постановка мовного апарату «Щоб ротик був слухняним»
- Пропоную вам вирушити в подорож. Сядемо на пароплав і попливемо морем.
- Ось ми допливли до пристані і кажемо: УУУУУ;
- А тепер пересядемо на потяг і поїдемо: ЧУХ, ЧУХ, ЧУХ.
- Пересядемо на мотоцикл і поїдемо далі: Р-Р-Р-Р.
- Дуже захотілося ще й на конику поскакати: ЦОК-ЦОК-ЦОК.
- Потім пересіли на велосипеди: ДЗІНЬ-ДЗІНЬ-ДЗІНЬ.
3). Співаємо склади ті те та то ту
2. Робота над чистомовкою
Ям-ям-ям - важко взимку горобцям,
Ти-ти-ти - їм зерняток не знайти.
Ати-ати-ати - треба крихт їм накидати,
Ать-ать-ать - щоб їм під стріхою дрімать.
Допомога птахам взимку!!
3. Розчитування за таблицею 2
- Прочитайте склади зверху вниз.
- Прочитайте склади справа наліво.
- Прочитайте склади знизу вверх.
- Прочитайте склади зліва направо.
4. Гра «Зоряний час»
- Відшукайте і складіть слова, що заховались у слові вівчарики.
(вівчар. чари, рак, рік, віра, кричав, вів, рів, річ, річка, квач, крива, вік, кір……)
IІІ. Оголошення теми уроку
- Сьогодні ми звами продовжимо роботу над звуком [й] та буквою Йй.
Фізкультхвилинка
ІV. Робота за Букварем
1. Читання антонімів
- Прочитайте слова і назвіть спільну частину у всіх словах (ий)
- Продовжіть…
Холодний - … (гарячий)
Твердий - … (м’який)
Довгий – … (короткий)
2. Читання слів у стовпчиках з опорою на злиття йо
Йоржик – чуб на голові, що стирчить догори.
Майор – офіцерське звання в армії.
Читання слів луною за вчителем.
Гра «Ти – мені, я – тобі»
- Прочитайте слова у парах одне одному
- Прочитайте назву ліків; назву квітів
- Прочитайте прізвище, ім’я, назву населеного пункту.
- Прочитайте пари слів.
- Яка спільна частина в кожній парі слів?
Читання тексу “ Птахи взимку” + бесіда
Динамічна пауза
4. Читання чистомовки з Щебетунчиком. Конкурс читачів чистомовок.
читання тексту “ Надійка помічниця” + бесіда за прочитаним.
Робота в зошиті
виконання звукового аналізу слів
знайди букву й та розмалюй їх.
VI. Підсумок уроку
Яку букву повторювали на сьогоднішньому уроці?
Який звук вона позначає? Охарактеризуйте його.
Які завдання найбільше сподобались на уроці?
Немає коментарів:
Дописати коментар