вівторок, 10 січня 2017 р.

Прирдознавство 1 клас І. Грущинська

Тема. Хвойні та листяні дерева.

Мета. Повторити ознаки рослин, їхню будову. Формувати поняття «хвойні», «листяні» дерева,їхніми ознаками та властивостями. Розвивати критичне, творче мислення, уяву, фантазію, звязне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до природи, бажання вивчати природознавсто, бажання вести здоровий сросіб життя.
Обладнання: гербарій, гілочки ялинки, ІКТ.
                                                                 Зміст уроку.
I. Організація класу.
Вже дзвінок нам дав сигнал
Розпочати час настав!
То ж і ми часу не гаймо
До уроку приступаймо.
Щоб урок пройшо не марно,
Вам сидіти треба гарно.
Не крутитись на уроках,
Як папуги,чи сороки.
Якщо хочеш, щось сказати
Треба руку підіймати.
II. Актуалізація знань учнів.
1.       Підсумок фенологічних спостережень.
-          Яка пора року наступила?
-          На дворі тепло чи холодно?
-          Яке небо? Яке воно було протягом тижня?
-          Чи іде сніг? Чи є вітер?
-          А чи світить сонечко?
2.       «Мозкова атака»
-          Сніг, вода, сонце, яка це природа?
-          А що ми відносимо до живої природи?
-          Який розділ живої природи ми вивчаємо?
-          На які три групи ми ділимо рослини?
-          Як ми розпізнаємо, що це дерево, це кущ, а це травяниста рослина?
-          З чого складається будь-яка рослина?
-          Отже,  нас оточують рослини. Ми дізналися про них багато цікавого.
3.       Оголошення теми.
-          А сьогодні ми дізнаємося ще про одну цікаву особливість усіх дерев. А щоб наші знання були міцними, емоційними, запам’яталися надовго ми з вами здійснимо прогулянку у ліс. В ліс можна іти лише тоді, коли ти маєш вірних друзів, які завжди готові прийти на допомогу. А ви є такими друзями, бо без проблем відповіли на усі запитання, допомагаючи і підтримуючи один одного.
-          Ми будемо мандрувати до лісу. Там ми побачимо багато дерев. А які саме ви дізнаєтеся, відгадавши ось ці загадки. Будьте уважними.
III. Вивчення нового матеріалу.
1.       Робота над загадками.
Біле плаття, чорні латки,                      Великий, могутній, сто років живе.                   Я дерево-красень,
Вийшла дівка погуляти,                        жолудя там шапки дає,                                           а звуть мене …
Кучері зелені має.                                   А сам її не має.                                                             (ясен)- слайд
Хто з вас назву відгадає?                      (дуб)- слайд
(береза)   - слайд
-          Так. Це дерева дуб, береза, ясен. (слайд)
-          А що їх поєднує між собою?
-          Правильно. Це – листя. Воно є в усіх цих дерев. А може ви знаєте ще назви дерев, які мають листочки? ( В.уч.)
-          А як ми називаємо дерева з листочками?
-          Правильно. Такі дерева ми називаємо листяними. Повторимо хором їх назву.
І влітку, і зимою одне вбрання у нас.
На свято ми приходимо у Новорічний час. (ялинка та сосна) – слайди
-          А що є у цих дерев, чого не мають інші дерева?
-          Ще голочки називають хвоєю. А як ми називаємо дерева, які мають хвою?
-          Правильно. Це – хвойні дерева. Давайте повторимо їх назву разом.
-          Отже, діти сьогодні ми з вами будемо говорити про дерева та їхні листочки. А де краще розглядати і знайомитися з особливостями дерев?
-          Так, звичайно у лісі.
2.       Знайомство із листяними деревами.
-          Діти. Ми завітали до осіннього лісу. Послухайте, як співають птахи, шумлять дерева. У лісі потрібно поводитися тихо, обережно, щоб не зашкодити жодній комашці, не сполохати жодної пташечки та не потурбувати жодного звіра, бо знаходимося у їхній домівці, в їхній царині. Подивіться на дерева. Вони прекрасні. А що ж їх робить такими різнобарвними?
-          А чому листки такі кольорові? Хто їх пофарбував?
-          Діти, а тепер ми завітаємо до листяного лісу взимку. (слайд)
-          Шумить вітер, чути поодиноке скрекотання пташок. Зима. Що ж сталося з нашими листяними деревами?
-          Правильно. Усе листячко обпало А чому ж воно відпало?
-          Так. Сонечко не зігріває його своїм теплом. Мороз, вітер, сніговії обривають замерзле листячко і кидає додолу. Отже, листяні дерева – це ті дерева, які мають листочки. Навесні вони розпускаються. Ціле літо зеленіють, восени жовтіють, а на зиму відпадають.
IV. Фізкультхвилинка.
-          Давайте ми уявимо себе деревами і покажемо, як обпадає листя.
Дерева високі – високі
Вітер дерева колише – гойдає
Гне – нагинає
На гілочках тріпочуть листочки.
Вітер налітає – листочки додолу облітають. (2 рази).
А діти тихенько за парту сідають.
3.       Хвойні дерева.
-          А тепер ми зайдемо до лісу, де ростуть ялинки та сосни. (слайд)
-          Правильно. Це хвойні дерева.  Як гарно влітку у хвойному лісі. А як приємно та корисно дихати повітрям із ароматом ялинки, сосни. Адже воно є не лише чистим, а ще й має лікарські властивості – лікування захворювання дихальних шляхів, очищають повітря від шкідливих мікроб, покращують кровообіг та бадьорить настрій. Але найбільш краще ялина та сосна лікують взимку. Тому ми зараз завітаємо до зимового хвойного листя. (слайд)
-          Що ви помітили?
-          Правильно. Хвоя, або голочки не обпали, а залишилися на дереві, на відмінно від листяних дерев. Але хочу вам відкрити секрет: голочки все-таки падають. Але не усі зразу, а поступово, починаючи від найстарших. Таким чином голочки поновлюються і ми завжди бачимо зелену, свіжу красуню. Щоб переконатися в цьому вам потрібно підійти до будь-якої ялинки чи сосни і на землі ви побачите голочки.
4.        Практична робота у парі.
-          З лісу ми не підемо з пустими руками, а візьмемо дарунки: гілочку ялинки та листя із дерева …
-          Давайте розглянемо листочки. Проведіть рукою по них. Які вони?
-          А тепер зробіть це саме із гілочкою ялинки. Що ви відчули?
-          Піднесіть ялинову гілочку до носа. Ви відчуваєте запах. Це пахне смола, яка так корисно впливає на здоровя людей.
(Діти розглядають гілочку ялинки та листочки із дерев (гербарій)).
5.       Творча робота.
- ми з вами мандрували у лісах. Бачили багато дерев. Зараз учні 1 варіанту отримують зображення листяного дерева, а 2 варіант – зображення хвойного дерева. Ви розмальовуєте зображення і домальовуєте ще по одному дереву свого лісу. Щоб малюнок був красивим, згадуємо подорож, гарний настрій і вперед, творити красу.
V. Підсумок уроку.
1.       Дихальні вправи. Ліс – легені Землі.
-          Давайте ми піднімемося і уявимо, що знаходимося в хвойному лісі. Носиком глибоко вдихніть свіже повітря, а ротом видихаємо. За допомогою чого ми дихаємо?
-          Так. Ми дихаємо за допомогою легенів. Чи зможе людина жити без дихання?
-          Дерева – це ніби легені нашої планети Землі. (слайд)
-          А тепер уявіть собі, що станеться з планетою, якщо зникнуть усі дерева?
-          Так, вона стане темною, похмурою. Приблизно ось такою. (слайд).
-          Чи можна жити на ній?
-          То щоб цього не сталося, нам потрібно подарувати нашій планеті хоча б одне дерево і ми допоможемо врятувати зелене диво, багатство нашої Землі.
2.       Інтерактивна гра «мікрофон»
-          У мене в руках мікрофон. Я – кореспондент і буду у вас брати інтерв’ю: я буду задавати питання, а ви- відповідати. Отож, шановні діти! Ви здійснили цікаву подорож до лісів.
-          Які дерева ви там бачили?
-          Які дерева називаються листяними? А хвойними?
-          Яка особливість хвойних дерев?
-          А що стається із листками?
-          Назвіть листяні дерева? А хвойні?
-          Що вам сподобалося найбільше?

-          Ви – наше майбутнє, наша надія та опора. Саме ви маєте допомагати нам зберігати і примножувати природне багатство Землі. Нехай ця картинка стане вашим путівником у житті. (слайд)

Немає коментарів:

Дописати коментар