Тема. Народні пісні .Ходить гарбуз
по городу . Три товариші.
Мета. Продовжити знайомство із кращими
зразками усної нородної творчості – народною піснею, вчити дітей визначати
головну думку твору, вдосконалювати вміння учнів правильно інтонувати мову
дійових осіб та читати в особах. Систематизувати знання учнів з даної теми .
Розвивати навички правильного, виразного читання;
уяву, творче мислення, правильне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати любов та повагу до усної народної творчості,
почуття дружби, поваги один до одного.
Обладнання. Засоби ІКТ, картки для
індивідуальної роботи та роботи в парі, малюнки овочів, «чарівна овочева
торбинка» для вибіркового читання, фішки для оцінювання.
Зміст уроку
1 Організація
класу.
Сьогодні у нас незвичайний урок
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
Ми на всюдиході – своїй парті
Вже готові до нових стартів.
На шляху траплятимуться цікаві завдання.
Усі готові до випробування
Тож вирушаймо разом у путь
Щоб у скарбницю знань зазирнуть.
1 Гра
«Мікрофон»
- Сьогодні ми перевернемо ще одну
сторінку нашої читанки і дізнаємося з неї багато цікавого і нового. Але,щоб
перейти до вивчення нового матеріалу, ми маємо згадати те, що вивчили раніше.
- Скажіть мені, що таке усна народна
творчість?
- Які жанри усної народної творчості
ви знаєте?
- Що таке казка?
- Що таке скоромовка?
- Що ми називаємо прислів’ям?
2 Повідомлення теми уроку
- Сьогодні ми познайомимося ще із одним
жанром усної народної творчості - народною
3 Вступна бесіда.
-
Український народ – це співучий народ . Наші українські пісні
порівнюють із щебетанням соловейка . Вони такі ж милозвучні ,лагідні щир,і як
спів солов’я . Кажуть, де три українці там цілий
хор. Споконвіку наші предки мали хист до співу. Ще з малку знали вони багато
пісень. Пісні були різні за настроєм веселі і сумні на різну тематику .Скриня пісень нашого народу
дуже велика.
-
А як ви вважаєте у формі чого створювалися народні пісні?
-
А яка особливість пісні?
-
Можливо, хтось скаже, що таке пісня?
-
Отже народна пісня – це невеликий усний віршований твір що
співається . За змістом вони інколи нагадують казки а природні явища та рослини
у них можуть бути зображені як живі істоти.
4
Розвиток мовно – слухової
уваги.
-
Для того, щоб відчути милозвучність кожного слова, почути красу української пісні , щоб
правильно вимовляти кожен звук, ми маємо розігріти наше горло розім’яти наш язик.
1 Вправа на дихання.
-
Станьте рівно . розправте плечі . Покладіть ліву руку на
лівий бік вище пояса , а праву на
діафрагму . Коли я кажу і- усі роблять вдих , на 1-2-3 –видих . Повторимо вправу 3 рази.
2 Голосні на видиху.
А тепер на видиху називаємо голосні
звуки
А о у е и і .
3 Перелазимо через гірку
І
И И
Е Е
У У
О О
А
А
- Уявіть, що ми стоїмо біля гірки .
Літери , що розташовані нище ми читаємо тихіше, а ті, що стоять вище ми читаємо
вище. Давайте спробуємо піднятися на вершину і спуститися з неї.
3 Прочитай і заспівай пари
складів з дошки .
- Наступне завдання ми виконаємо для
того, чітко вимовляти парні приголосні.
За са аз ас
Зо со оз ос
Зе се ез ес
Зи си из ис
Зі сі із іс
Зу су уз ус
Зє сє єз сє
4 Гра «1-2-3- чистомовку
повтори».
- Щоб чітко говорити, звуки правильно
вимовляти пограємо у гру « 1 2 3 чистомовку повтори»
Са са са гарна
у Соні коса
Со со со Соня
сіє просо
Су су су Слава
погострив косу
Сі сі сі Слава косить по росі
Си си си будуть
гарні покоси.
5 Опрацювання української
народної пісні «Ходить Гарбуз по городу».
1) Відгадування загадок
Кучері зелені має,
В землю довгий ніс ховає,
А для зайчика вона –
Мов цукерочка смачна.(морква)
Мама борщик готувала
І його туди поклала.
Цей червоний круглячок
Називають ……….. (бурячок)
Ой,яка ж вона
Добра і смачна,
З молоком товчена,
Смажена й печена.(картопля)
Без вікон,без дверей
Повна хата людей.(огірок)
Золотиста і пригожа,
На гарбуз я трішки схожа,
Та на смак я не така,
А солодка і мяка.(диня)
Я- чудовий дар осінній,
Люблять всі моє насіння.
Каша з мене теж смачна,
До вподоби всім вона.
Відгадайте,як я звусь.
Здогадались?Я - ……(гарбуз)
- Як можна назвати їх одним
словом?
- Правильно. Це-овочі,або
овочева родина .Зараз я прочитаю вам пісню про одну таку родину. А ви слухайте
і дивіться на екран.(Читаю пісню,а на дошці ідуть слайди із усіма героями,а в
кінці – уся родина разом.)
- Давайте ще раз згадаємо
усіх родичів гарбузових.
2) Словникова робота.
Піддержав – підтримав
Перістий – рябий
Свояк – родич.
3) Читання вірша учнями:
-
хором
-
ланцюжком
-
хвилею
-
вибіркове читання
- Діти я буду показувати вам
овоч, а ви відшукаєте і зачитаєте мені його із пісні.
- Який настрій пісні?
- Чи схожа вона на
казку?Чому?
- В яку пору року її
найчастіше виконували?Чому?
4) Спів пісні.
- Ми сказали, що це – пісня
.А що ми робимо з піснею?
- Правильно .Ми її співаємо.
Я почну співати, а ви послухаєте мелодію і мені допоможете.(Співаю пісню сама ,
а потім – з учнями)
6 Динамічна пауза.
Печу – печу хлібчик
Дітям на обидчик.
Беру – беру бабку
Кладу на лопатку.
Шур у піч,
Шур у піч.
7 Інструктаж по техніці безпеки
роботи за комп’ютером.
8 Робота у групах
1 група іде за комп’ютери
2 група працює в парах –
прочитати ще раз пісню і знайти слова, які римуються з тими, що записані на
картках.
3 група з учителем
- Що таке пісня?
- Яку пісню ми прочитали?
- Хто є дійовими героями
пісні?
- В якому темпі вона виконується?
- Чи можна її назвати
«осінньою піснею»?Чому?
Підсумок роботи за
комп’ютером учнів 1 групи.
1 група опрацьовує вірш-пісню
«Три товариша»
3 група іде за комп’ютер
2 група працює з учителем –
читають римовані слова, складаємо римовані рядки за аналогією: якщо до гарбуза
підійшла суничка тощо.
Підсумок роботи за
комп’ютером 3 групи.
2 група за комп’ютером
3 група працює з
індивідуальними картками. На карточці записані літери: необхідно підібрати
назви овоча чи фрукта.
1 група з учителем
- Що це за три товариша?
- Чому ці слова написані з
великої літери?
- Як зустрічають Сонце?
- Хто радіє Місяцеві?
- Хто ж радіє Дощу?
- Чи можна сказати, хто із
них головніший?Чому?
- Чи нагадує ця пісня
казку?Чому?
Підсумок роботи за
комп’ютером 2 групи . Коли закінчать
роботу за комп’ютером, читають невеличкі повідомлення про картоплю, гарбуз,
буряк.
Перевірка виконаного завдання
учнів 3 групи.
Загальний підсумок роботи за
комп’ютером.
9 Підсумок уроку.
- Пор який жанр усної
народної творчості ми сьогодні говорили?
- Що таке пісня?
- Яку пісню ми читали на
уроці?
- Хто є головними героями?
- Як ви вважаєте, Гарбузові
родичі
10 Домашнє завдання.
- Вивчити напамять пісню
«Ходить Гарбуз по городу»
1 група підбирає прислів’я
про дружбу
2 група підбирає загадки про овочі
3 група малює малюнок до пісні
Добери назви овочів
чи фруктів які б починалися такими літерами
А К С
Б Л Х
В М Ц
Г О Ч
Д П Щ
З’єднай слова що
римуються.
Диня свояки
Огірочки дочки
Буряки рід
Бараболя господиня
Біб квасоля
Добери назви овочів
чи фруктів які б починалися такими літерами
А К С
Б Л Х
В М Ц
Г О Ч
Д П Щ
З’єднай слова що
римуються.
Диня свояки
Огірочки дочки
Буряки рід
Бараболя господиня
Біб квасоля
1 «Ходить Гарбуз по городу» це -
А) оповіданням
Б) піснею
2 Пісня –
А) це невеликий віршований твір, який співається
Б) це віршований твір, який швидко говориться
3 За настроєм ця пісня
А) сумна
Б) весела
4 « Обізвалася морквиця гарбузовая…»
А) сестриця
Б) дочка
5 З чим потрібно їсти Гарбуза?
А) з хлібом і пшоном
Б) з салом і пшоном .
Немає коментарів:
Дописати коментар